En liten statusoppdatering


Nå har jeg hentet den elektriske motoren til bobla, en Kostov på 70 kg, dimensjon: 26,5 cm x 37,6 cm, RPM: 5350, 144-196 volt, som kan kjøres konstant på 270 ampér (som vil si en effekt på 50-70 hestekrefter)... den kan likevel "presses" til å yte langt over 100 hestekrefter i kortere tidsrom, dersom batteripakken kan levere strømmen. Effekten på den originale bensinmotoren ligger vel på rundt 50-60 hestekrefter.

Jeg har nå sendt epost til Rebirth Auto og mast litt om den manglende komponenten "e-throttle pot" (forgasseren), og vi får se om den etterhvert kommer eller om jeg blir nødt til å kjøpe ny.. kjedelig når en ikke får det en har bestilt!

For noen uker siden så begynte bobla å rykke voldsomt da jeg kjørte den og jeg trodde at nå var bensinmotoren ødelagt, men så viste det seg at det var ene bakdekket som var punktert og revnet... aner ikke hvordan det skjedde, siden det ikke så ut som særlig gamle dekk. Bakdekket som var i den spesielle dimensjonen 225/50/R15 var ikke å få tak i lokalt, så det måtte bestilles på nettet. Var og hentet det nylig, men ingen verksteder kunne skifte det på mange dager siden det var så mange som skulle legge om til vinterdekk.. noe som minner meg på at vi burde skaffe en lagringsplass for bobla til vinteren; vil ikke at den skal stå ute i snøen. Den første snøen kom så vidt i dag i form av sludd, så det er vel på tide. Trenger også en plass for å holde på med konverteringen; hadde vært kjekt med en egen garasje!

1 kommentarer:

sobia sa...

I like to recommend exclusively fine plus efficient information and facts, hence notice it: sage espressomaskin

Legg inn en kommentar