Avskilting

Nå er det rundt ett år siden sist oppdatering her, og jeg har i mellomtiden vært opptatt med så mange andre prosjekt at dette har blitt lagt litt på is og nedprioritert. Jeg tror dog tiden nærmer seg til å sette igang med konverteringen... Denne måneden, oktober, er normalt den tiden hvor bobla skal på EU-kontroll, og selv om jeg først tenkte å godkjenne den og at jeg har bestilt time, så dukket det opp uventede problemer med motoren. Det kan godt være at det ikke er så vanskelig å fikse, men jeg vet ikke om jeg orker å ha mer med den å gjøre, og den har vel kjørt og forurenset nok på bensin, for å ikke snakke om at det er på tide å snart gjøre noe med dette prosjektet!

Jeg har funnet et sted hvor den kan stå gratis i vinter (har betalt alt for mye tidligere år for vinter-lagringsplass) og hvor jeg kan begynne på konverteringen. Så hvorfor ikke avbestille og spare utgiften med EU-kontroll, og bare avskilte den til vi får registrert den som el-bil? :)

Ellers så kan jeg jo nevne at jeg fikk tilsendt gratis den manglende delen (throttle-pot) fra Rebirth Auto, og det er jo fint!

Vi mangler nå bare noe verktøy/utstyr og batterier. Som nevnt tidligere vil vi satse på å få tak i brukte/slitte bilbatterier gratis og gjenopplive dem med laderen fra Rennaissance Charge, så vi får lete litt rundt og samle i tiden fremover.

En annen utfordring blir å velge et sted hvor vi vil prøve å få den registrert som el-bil. Jeg tror det er slik at når en først har valgt noen til å behandle saken, så går det ikke an å bytte til noen andre... så det blir spennende å se!

2 kommentarer:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Hvordan går det med El bobla?

Legg inn en kommentar